Gästbok

Skriv ett nytt inlägg i gästboken

 
 
 
 
 
Fält markerade med * är obligatoriska.
Din e-postadress kommer inte att publiceras.
Av säkerhetsskäl sparar vi IP-adressen 54.198.54.179.
Det är möjligt att ditt inlägg endast kommer visas efter att vi granskat det.
Vi förbehåller oss rätten att redigera, ta bort eller att inte publicera inlägg.
Anders Pettersson skrev den november 1, 2018 den 18:36:
Hej,
Jag undrar varför jag inte har fått några poäng i cupen. Blev 4a i klass 8 i marknadsnatta. åkte även Götenerundan men bröt den.
MVH Anders Pettersson
Ove Jonsson skrev den november 1, 2018 den 15:06:
Nyfiken på hur det gått i de olika klasserna 2018, men fattar ingenting, väldigt rörigt med tävlingar och poäng och samma förare flera ggr.
L.B.A. motorsport skrev den oktober 29, 2018 den 11:31:
Hejsan, med en snabb inblick i resultatlistan så tror jag att poängen kan vara fel om man räknar det som står i tabellen på Stefan Pettersson, Tommy Karlson, Bengt Karlsson , kan vara fler. OBS rätta mej om jag har fel !
Bosse Rönnbäck skrev den oktober 22, 2018 den 08:00:
Sluttabell för Back o Sprintcupen ute!
Göran Hedefalk skrev den oktober 20, 2018 den 11:00:
Inkommna motioner inför årsmötet 2018:
På grund av det öknde antalet bilar i HRC klass 9, dvs period H2 och I och i syfte att erhålla prestandamässigt homogena klasser och därmed utöka antalet konkurrenskraftiga bilmodeller föreslås att klass 9 delas med avseende på motorns slagvolym enligt:
9:1 0-2000cc cylindervolym
9:2 över 2000 cc cylindervolym
Styrelsen tillstyrker motionen och föreslår årmötet besluta att:
Bilar i period H2 och I delas där bilar 0-2000 cc är HRC klass 9 och bilar över 2000 cc är HRC klass 10.
Bilar i nuvarande klass 10 blir därmed HRC klass 11.
Rallyklassikerna skrev den oktober 11, 2018 den 23:55:
Kallelse till Årsmöte i Rallyklassikerna
Tid: den 26 oktober 2018 klockan 20.00
Plats: Torpa Gård Konferens & Event, Borensberg

Dagordning:
1 § Mötet öppnade

2 § Fastställande av röstlängd

3 § Val av ordförande och sekreterare för mötet

4 § Val av protokolljusterare och rösträknare

5 § Fråga om mötet utlysts på ett korrekt sätt

6 § Fastställande av föredragningslista

7 § a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
b) Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.

8 § Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhetsåret.

9 § Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen:

10 § Fastställande av medlemsavgifter

11 § Fastställande av verksamhetsplan och budget 2018,

12 § Behandling av styrelsens förslag och, i rätt tid, inkomna motioner

13 § Val av ordförande och styrelseledamöter, revisorer och valberedning

14 § Övrigt

15 § Mötet avslutas.

Varmt Välkomna
Göran Hedefalk
ordförande
Göran Hedefalk skrev den oktober 5, 2018 den 11:22:
Min e-postadress:
goran.hedefalk@gmail.com
Göran Hedefalk skrev den oktober 5, 2018 den 11:21:
Hej alla medlemmar i Rallyklassikerna.
Vi har tre avgångar ur styrelsen, bla ordförande. Valberedningen tar tacksamt emot förslag på nya styrelsemedlemmar. Förslagen kan skickas till valberedningens ordförande, sven@arbetsfordon.se alternativt till avgående ordförande, goran.hedefalk@mail.com.
Vänlig Hälsning
Göran Hedefalk och lycka till i de återstående två deltävlingarna.
Bosse A skrev den september 26, 2018 den 12:34:
Volvo 240-ägare brukar klaga över att de "ses över axeln" av Klassikerna. Här kommer en tröstvideo för alla 240-fans
https://www.facebook.com/363517520766067/videos/672823659746668/?fref=gs&dti=412331945476987&hc_location=group

Mycket nöje
Bosse
Anders Åberg skrev den september 20, 2018 den 21:39:
Hej Klassiker!

Kul läsning här nedan av "Bosse A" sådant finner man minsann inte på Facebook!

Nu när man lyckas ta ett Sm-guld vänds blicken mot nästa karriärsmål, åka klassiskt! Men, eftersom de hjältar jag minns som liten (slutet 80-tal) åkte lite modernare kärror får de nog bli något från den tiden...

Nu till min fråga, när började man använda "dogbox" i bilsport? Finns det någon som känner till bilmodell och år som anses vara den "första" och ev fler som var pionjärer i ämnet?
Karl-Bertil Ling skrev den september 18, 2018 den 07:17:
Betr. Vår avslutningstävling Marknadsdagarna är det en serviceplats efter SS 2 , dock inte i anslutning till start o målplats. Alltså man behöver ha service personal med sig.
Karl-Bertil Ling skrev den september 15, 2018 den 09:47:
Betr motioner ska de vara styrelsen tillhanda senast 28 September, 4 veckor före Årsmötet. I. Göran Hedefalk inlägg står det fel månad.
Göran Hedefalk skrev den september 11, 2018 den 19:29:
Förslag/motioner till ärenden att behandlas av Rallyklassikernas årsmöte

Såväl medlem som styrelsen får avlägga förslag att behandlas av årsmötet.
Förslag från medlem skall vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet, dvs senast fredagen den 28 oktober.
Styrelsen skall till årsmötet avge skriftligt yttrande över förslaget.
Skicka förslag till:
ordförande: goran.hedefalk@gmail.com eller
sekreterare: erikuppsall@gmail.com.

Vänlig Hälsning, Göran Hedefalk, ordförande
Roger skrev den september 4, 2018 den 20:10:
Sveriges roligaste rallyskribent på näte tär tillbaka, ÄNTLIGEN som Gert Fylking sa. 😎
Bosse A skrev den september 3, 2018 den 11:46:
Trollhättans tävling Strömkarlsrallyt är svenska rallyvärldens motsvarighet till pizza. Man vet vad man får o hur det smakar redan innan man beställt.
Så var det också detta år, 2018. Två ggr Kabelvägen, några snuttar runt om samt ett väl tilltaget serviceuppehåll.
Men Pizza är ju inte fy skam o det är inte Strömkarlen heller, faktiskt. Tvärtom!
Trevliga vägar, vänliga funktionärer och glada arrangörer ger en frasig botten till anrättningen. Toppingen, 2018, bestod dessutom av ett utomordentligt trivsamt startfält, inte minst bland "di gamle". Volvo 264, VW1500, Ford, Hunkis, SAAB o Opel i olika modeller o grader av förfall, samt inte minst Jårs Damberg i en 164:a. Extra allt, alltså!
För mig är Strömkarlen en av de dyraste tävlingen jag någonsin åkt räknat på startavgift/körd ss-km. Jag har startat ett antal gånger men nästan alltid återvänt till målet i fel ända på en bogserlina.
Icke förty, var det dags igen o proffshjälp var inkallad. Pierre Ellison drapperade sig elegant i högerstolen.
Detta gjorde att vi utan prut hittade ut till SS1, Kabelvägen, på utsatt tid. Sanells 99:a virrade däremot runt i Trollhättan, troligen på jakt efter sitt födelseställe, innan de, på tid, ankom SS1.
Redan när vi släppt kopplingen, på SS1, förstod vi att detta skulle bli bra!
Vädret var fint, sällskapet stimulerande, bilen samarbetsvillig, mycket publik.
Sammantaget gjorde detta att nytt personbästa sattes för Kabelvägen, vilket troligen var Ellisons förtjänst, då allt annat var lika.
Inne på Kabelvägen hade skogshuggare Wassberg gett sig på en stor gran med sin V4:a. Det blev 1-0 till granen....
Underligt var att Henric Höglund, som ägare till ett av Sveriges största privat företag i kabeldragarbranschen, inte kunde följa Kabelvägen. Han satte sin sobert mörkblå 240 i en stor sten, med god fart. Stenen höll....
SS2 lär vi också ha använts vid tidigare rallyn, men då har jag troligen redan brutit för den var helt ny för oss. Kul väg som vindlade runt i gränslandet mellan skog och åker. Här var det viktigt att ha ½-ljuset på. Inte så mycket för sikten, men för tiden. Avslaget halvljus renderade 30 sek i tidstillägg. Självklart åkte vi korrekt!
Sanell o Sönne hade hittat till ss2 direkt, men till vilken nytta. Växellådan, i 99:an, packade ihop mitt framför kameramannen. Tråkigt!
SS3 var Folkracebanan o den har jag åkt senast år 2000, då den gick som SS1..... Say no more!
"Här kör du linjer", sa Pierre, vilket föll ur minnet redan när tvåan åkt in, men det blev ändå en höjdpunkt i karriären då vi lyckades dela SS-segern med min gamle idol i en grön V4:a. Trean var distanserad med hela 3/10, en avgrund...
Uppehållet bjöd på Biff Stroganoff o samspråk. Båda bra! Söderqvisten hade drabbats svårt av troligt el-fel under första varvet vilket, enl uppgift, sinkat dem. Intercommen hade inte hörts bra så föraren hade inte hört kartisen varningar ur roadboken. Enl välunderrättad källa lär felet vara avhjälpt under måndagen med en öronspolning på nämnda chaufför. I övrigt det mesta lugnt o Jårs startade om med sin 164:a, efter att ha brutit med fläktremsbrott.
Äntligen ut till SS4, om vilken det gick skräckhistorier på serviceplatsen. "Det är gräs i mitten o grov sprängsten i spåren". Rallykallarna svettades, hukade sig och knöt händerna i overallsfickorna som inför en större bensinprishöjning.
I TK för SS4 började laddningslampan flimra på den blågule. Pierre noterade också att vi enbart hade 11 volt i laddspänning. Men nu var det försent att gå ut o kolla så vi satte iväg, med ena ögat på tempmätaren.
SS4 levde inte, enl min mening, upp till det förfärliga rykte som hade spridits. Den var lite ruff, det skall medges, men inte värre än en BRA ss i t.ex. UK. Sträckningen var däremot riktigt kul. Efter målet stannade vi för att felsöka o det var enkelt. Nere vi skyddsplåten hängde generatorn i enbart spännstaget. Remmen låg på plåten o då den även driver vattenpumpen var det dags för bogsering igen.
Underligt nog hade inte motorn gått varm på ss, så lite drivning hade det troligen varit intill precis vid målet.
Sammanfattningsvis så tog vi oss alltså inte i mål, för egen maskin, men vi fick 4 roliga ss i trevligt sällskap. Att vi dessutom slog pers på Kabelvägen o delade ss-seger med Mr Understyrning gör att startavgiften kändes som väl spenderade pengar.
Nästa år försöker vi igen!
Christer Nilsson skrev den augusti 19, 2018 den 06:42:
Hej alla klassiker.
Vi kör Strömkarlen 1/9 så gå in och
anmäl er nu fina vägar.
Är det så att några vill komma på fredag så kan vi ordna så vi kan ställa in bilar i min lokal inlåst och larmat.
Bara höra av sig till mig 0706077502.
Välkomna.
Sten Säfström skrev den juli 30, 2018 den 19:35:
Är det någon som vet när inbjudan till Strömkarlen kommer ut
Karl-Bertil Ling skrev den juli 21, 2018 den 17:47:
Rally Sigtuna är inställt p.g.a. problem med vägtillsnd. Ersättnings tävling är Mälarrallyt SMK Södermanland som körs samma datum d.v.s. 22/9. Vi startar först efter utbildningförarna. Inbjudan finns på emotorsport hemsida
Petter Lindberg skrev den maj 30, 2018 den 13:44:
SAAB - personbilen som förändrade världen: Hur formade Saab:en den nordiska välfärdsstaten? Varför förhåller sig vissa personer så passionerat till den här bilen och vilka spår har den efterlämnat i våra medvetanden?
I programmet Saab - personbilen som förändrade världen medverkar redaktören Jonas Fröberg, författarna Mikael Niemi och Janne Mäkelä, samt Saab-entusiasten Cata Portin.
Redaktör: Petter Lindberg.

Lyssna på SAAB - personbilen som förändrade världen på Yle Arenan:

http://arenan.yle.fi/1-4378372
Lars skrev den maj 22, 2018 den 01:18:
Hej.

Hur skickar jag in ansökan om medlemskap?

MVH
Lars från Kortspel